Światowy Dzień bez Samochodu.

By Paolineee - września 22, 2017

Dzisiaj w kalendarzu świąt nietypowych mamy bardzo fajne święto, czyli Światowy Dzień bez Samochodu. Również można spotkać jeszcze nazwę: "Dzień bez Samochodu" bądź "Europejski Dzień bez Samochodu". Święto to przypada 22 września i jest już tego dnia od 17 lat. Dzień ten związany jest z międzynarodową proekologiczną kampanią, której zadaniem jest zachęcić kierowców, żeby chociaż na dobę odstawili swoje samochody oraz dodatkowo promuje się jazdę na rowerze bądź komunikacją miejską. No ja niestety nawet jakbym chciała się wybrać po zakupy na pieszo, nie autem to bym wróciła tak mokra przez tą cudowną pogodę, że masakra. 


W ten dzień w dużych miastach można korzystać z darmowej komunikacji i tyczy się to kierowców pod warunkiem, że mają przy sobie dowód rejestracyjny pojazdu. Mi pomysł się bardzo podoba, wg mnie takie akcje powinny być więcej razy w roku. Dzięki temu z pewnością można chociaż przez jeden dzień zmniejszyć korki, bo przecież nikt z nas nie lubi stać godzinami w korku, który nie ma końca, a dodatkowo jakieś łosie próbują się wepchnąć przy okazji łamiąc przepisy, aby być na początku np. świateł, gdzie tylko z jednego pasa można jechać na wprost. Jakby nie spojrzeć stojąc w korku tracimy nie tylko paliwo, ale i również nasze pieniądze, no bo przecież za paliwo trzeba było zapłacić a także zużywa się w jakimś stopniu nasz samochód.

Moim zdaniem fajnie, że jest taki dzień, ale z auta można zrezygnować również w inne dni. Ja w ostatnich miesiącach przed wakacjami chętnie korzystałam z pociągu, ponieważ nie stał w korku i w krótszym czasie wracałam do domu. Fakt, że wszystkie godziny mi pasowały, ale co najważniejsze jadąc busem z Łodzi nie stałam w Zgierzu w korku, gdzie była masakra, ponieważ była zamknięta jedna z głównych ulic miasta prowadząca na autostradę A2, a także prowadziła na drogę w stronę Kutna. I czasami odcinek, który można przejechać około 8 minut autem jechało się około 30 - 40 minut. Nie powiem, że nie jeździ do mnie tramwaj, ale i z nim różnie bywa.

Jednak zachęcam do korzystania ze spacerów przy ładnej pogodzie, zamiast jazdy autem. Dzięki temu można spojrzeć na świat z całkiem innej perspektywy. Poza tym fajną rekreacją jest także czas spędzony na jeździe na rowerze. To również korzystnie wpłynie na nasz organizm. Odstawmy częściej auto nie tylko wtedy, gdy mamy takie święto. ;)

Pozdrawiam Paula! :)

Zaobserwuj mnie na instagramie: http://www.instagram.com/paula.gieee
A jeśli masz pytania: http://ask.fm/paulagieee

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze