Miejsce, które zawsze uwielbiam odwiedzać.

By Paolineee - września 07, 2017

Co roku staram się pojechać do moich dwóch ulubionych miejsc, z którymi jestem związana od dziecka i są to Słubice (woj. lubuskie) oraz Frankfurt nad Odrą (Niemcy). Jestem związana z tym miejscami, ponieważ ze Słubic pochodzi moja mama, a żeby było fajnie znalazła swoją miłość wakacyjną 330 km od domu, a ja mam gdzie jeździć na wakacje i zakupy. :D

 Deptak w Słubicach

Brunnenplatz we Frankfurcie

Co mi się podoba w Słubicach oraz Frankfurcie? Głównie to architektura stworzona przez Niemców, ponieważ ma taki swój pewien magiczny urok. W ogóle województwo lubuskie ma wiele takich urokliwych miejsc, które warto zobaczyć. Latem, kiedy jest bardzo gorąco można wybrać się na wał przeciwpowodziowy, aby posiedzieć i popodziwiać widoki, ale także lubię tam przesiadywać, ponieważ jest tam chłodno od wody.

Widok z wału na Odrę oraz Frankfurt

Będąc w Słubicach warto wybrać się do Słubickiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, w którym podczas II Wojny Światowej przemawiał Hitler, albo żeby móc odpocząć po ciężkim dniu na basenie, który znajduje się na otwartej przestrzeni. Poza tym jeżeli ktoś oglądał Lato Zet i Dwójki to właśnie scena znajdowała się na terenie tego ośrodka. 

Słubicki Ośrodek Sportu i Rekreacji w Słubicach

Latem można również skorzystać z rejsów po Odrze, zarówno po stronie polskiej, jak i po stronie naszych niemieckich sąsiadów. W zależności od naszego wyboru rejs może trwać albo ok. 1 godziny albo ok. 2 godzin. Dlatego warto wejść na stronę www.odra2014.pl i w planie rejsów poszukać w jakich godzinach można skorzystać z rejsów. 

Jeśli chodzi o Frankfurt nad Odrą to warto wybrać się oprócz na zakupy również na spacer po urokliwej starówce, w której ja zakochałam się w jej uroku od momentu, gdy zaczęłam zwracać uwagę. Można także przejść się wzdłuż Odry na spacer albo posiedzieć na ławce i tak samo jak z wału popodziwiać uroki okolicy. Albo gdy będziemy chcieli się wyciszyć to we Frankfurcie znajduje się naprawdę urokliwy i bardzo duży park.

Starówka we Frankfurcie

Spacer po Frankfurcie nad Odrą.

Lennepark we Frankfurcie

Chyba, że ktoś chciałby rozpocząć studia z dala od domu to w Słubicach znajduje się uczelnia wyższa, która połączona jest z Europejskim Uniwersytetem we Frankfurcie nad Odrą oraz Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Może w Collegium Polonicum nie ma zbytnio dużo kierunków, ale daje szanse studiowania po stronie niemieckiej i szlifowanie języka niemieckiego. 

Widok na Collegium Polonicum w Słubicach.

Jeśli chodzi o dojazd w te miejsca to wcale nie jest aż taki zły. Gdy wybierzemy się na wycieczkę samochodem to jadąc autostradą A2 do prawie samego końca będziemy mieć oznakowanie do zjazdu do Słubic, a gdybyśmy wybierali się na wycieczkę pociągiem to albo trzeba wysiąść w Rzepinie i niestety z autobusami stamtąd jest kiepsko, wtedy zostaje nam taksówka ale ona może nas wynieść majątek, albo możemy jechać do stacji kolejowej we Frankfurcie i z niej odjeżdża zgodnie z rozkładem autobus do Słubic i warto pamiętać w nim o bilecie, tyle że jest on w euro. 

Jeśli ktoś będzie w okolicy Słubic to warto zajrzeć do tych dwóch miast. Ja przyjeżdżam tam, ponieważ mam tam rodzinę, ale gdyby nie to to chyba bym nie poznała uroków województwa lubuskiego.

Paulina.


Widok z mostu granicznego na Frankfurt oraz na Odrę.

Widok na Słubice

Widok na Słubice, Odrę i Frankfurt nad Odrą.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze