Hello November, czyli może wkońcu jest pora, aby zacząć dbać o siebie...

By Paolineee - listopada 06, 2017

Od środy mamy kolejny miesiąc obecnej pory roku, czyli jesieni. Jesienią często mamy dużo czasu, kiedy możemy się wyciszyć oraz wieczory spędzić pod kocem z gorącą czekoladą bądź herbatą i świetną książką lub dobrym filmem. Ja niestety chwilowo miałam kryzys w pisaniu, taki po prostu brak motywacji, ale to może przez to, że ostatnimi czasy więcej padało, niż było pogody. Ale tak na prawdę jesienią, wiele z nas kobiet może zauważyć u siebie spadek, np. formy, czy też pojawiający się częściej niż zwykle brak motywacji, tak jak wystąpiło to u mnie. Warto jednak to zmienić by cała jesień nam na takim braku motywacji, lenistwu i marudzeniu nie minęła.


Dla mnie ważne, aby znaleźć w sobie motywację jest zaplanowanie dnia i odhaczanie wszystkiego co zrobiłam. To bardzo mnie motywuje, bo widząc wszystkie pozycje odhaczone, wiem, że mogę wszystko i jeszcze więcej. Te pozycje, nie tylko dotyczą codziennych spraw, ale również dbania o siebie samą. Prowadzę kalendarz dobrych nawyków, dzięki któremu wiem, kiedy mi się czegoś nie chciało zrobić, np. zrobić porannej pielęgnacji twarzy, czy nie chciało mi się poświęcić kilku minut na ćwiczenia. Dzięki wglądowi w taki kalendarz bardziej się do wszystkiego motywuje, bo widzę, że to co robię idzie w dobrą stronę. Jednak warto pamiętać, żeby nie przesadzić z ilością rzeczy, czyli krótko mówiąc, nie rzucać się na głęboką wodę. Lepiej mieć mniej celów oraz żeby były realne, niż żeby mieć ich za dużo, a żadnego nie zrealizować. A przecież chodzi o naszą satysfakcję, żeby się pojawiła, a nie żeby się jeszcze bardziej zdołować.

Jeśli jesteś na początku walki o siebie bądź już od dawna to robisz, to nigdy prze nigdy nie porównuj się z innymi osobami. Każda z nas jest inna i każdej z nas ciało, włosy, twarzy itd. będzie inaczej na różne kosmetyki, suplementy diety bądź dietę inaczej reagowała. Poza tym nie porównujmy się do modelek, bo one żyją innym trybem życia, poza tym mogły odziedziczyć dobrą przemianę materii, dzięki której mogą dużo jeść i nic im nie będzie, ale także mogą one prowadzić aktywny tryb życia. A kiedy będziemy się do nich porównywać to jeszcze bardziej popadniemy w kompleksy. Warto znaleźć sobie może jakieś źródło inspiracji, dzięki któremu nasza motywacja będzie rosła tylko w siłę. W dobie internetu możemy takich inspiracji szukać wszędzie, np. na Facebooku, Instagramie, Twitterze i wielu innych portalach. Sama szukam czasami swojego własnego źródła motywacji, by móc osiągać swoje cele nie tylko urodowe, ale również cele w sferze swojej kariery zawodowej. Też jestem człowiekiem, który potrzebuje czasem dostać motywacyjnego kopa, by móc coś osiągnąć.

Wiele z nas chciało by zacząć ćwiczyć, zdrowo się odżywiać, czyli prowadzić zdrowy tryb życia, ale często brakuje nam również i w tym temacie motywacji, no i przed wszystkim chęci do działania. Od razu mówię, że jeżeli chcemy się zmieniać to dla siebie, nie dla faceta, czy w drugą stronę nie dla kobiety. Jesienią częściej znajdujemy czas na lenistwo, które też nam jest potrzebne, ale często kiedy jest zimno najchętniej nie wychodzilibyśmy z pod kołdry. Spoko ja też tak mam. Jednak warto pamiętać, że niewielka aktywność, ale za to regularna może zdziałać cuda, o ile my tego będziemy chcieli. Jeżeli szybciej zaczniemy o siebie dbać, nawet ćwicząc na początku tylko w domu, tym z pewnością szybciej zauważymy jakiekolwiek efekty, które będą nas motywowały do dalszego działania. Wiem to z własnego doświadczenia, swoją aktywność zaczynałam od długich spacerów z psem, podczas których na zmianę albo szłam szybkim krokiem albo z nim trochę biegłam, ale będąc bliżej domu szłam już normalnym swoim krokiem, ponieważ mój pies zawsze wtedy bardzo zwalnia, żeby wydłużyć swój spacer. On też jest cwany na swój sposób. Ale takie spacery z nim dawały mi źródło wielu pomysłów, ale także energii.

Ostatnio na profilu Kobiecego Punktu Widzenia na Facebooku, znalazłam cytat, który bardzo mi się spodobał i stał się moim mottem : "DOCENIAJ SIEBIE I SWOJE POSTĘPY! TO MOTYWUJE DO DALSZYCH STARAŃ...". Ten cytat jest taki prawdziwy, bo gdy zmienimy podejście do swojego stylu życia, znajdziemy w sobie motywacje na początek naszej drogi w dbaniu o siebie, to wszystkie efekty jakie się pojawią będą naszą motywacją. Fajnie też będzie kiedy obok nas będą ludzie, którzy nas będą nas wspierać, a nie dołować, bo to też jest ważne. Pamiętajmy też, że nic nie przychodzi od razu i na efekty trzeba trochę poczekać. Ja też z początku rozpoczynając pielęgnacje twarzy liczyłam, że po dwóch dniach będą widoczne efekty i będzie och i ach, a wcale tak nie było, musiałam poczekać na nie ok. 2 tygodni. Czasami u jednych niektóre efekty widać wcześniej, a u nich później, ale nie warto się poddawać, tylko trzeba walczyć o swoje lepsze JA

Dlatego też życzę Wam, abyście zawsze odnajdywały w sobie siłę, a także motywację, dzięki której będziecie mogły przenosić góry oraz czuć się lepiej we własnym ciele, żegnając się przy tym ze swoimi kompleksami. Bo każdy moment jest dobry, by móc zacząć dbać o siebie, a każdy poniedziałek to jest początek czegoś nowego, czegoś co możemy zacząć robić właśnie już teraz.

Pozdrawiam Paula!

Zaobserwuj mnie na istagramie : https://www.instagram.com/paula.gieee
A jeśli masz pytania : http://ask.fm/paulagieee

  • Share:

You Might Also Like

1 komentarze

  1. ja mam dni, kiedy aż chce mi się robić różne rzeczy :P sprzątam, gotuję, nadrabiam zaległości blogowe i na uczelni.. a potem przez dwa tygodnie znów nie mam siły i motywacji :P i tak w kółko :P

    OdpowiedzUsuń