Kiedy to było... Czyli jak to było kiedy wybierałam kierunek studiów...

By Paolineee - maja 15, 2017

Dzisiaj chciałabym Wam opowiedzieć, jak to się stało, że studiuje to co teraz i czy jak bym miała zacząć studia od początku na I stopniu to czy wybrałabym to samo. Post pisze dlatego, że mamy najpiękniejszy miesiąc w roku, czyli maj oraz dodatkowo miesiąc matur, po których dużo młodych ludzi będzie wybierać kierunek, który ich zdaniem będzie tym właściwym, z którego pomocą będą mieli super prace w przyszłości.


Kiedy trzy lata temu zdawałam maturę, stałam przed ciężkim wyborem studiów bo nie wiedziałam co chce robić w przyszłości. I pod wpływem tego czego uczyłam się w Technikum (nie chwaląc się jestem Technikiem Ekonomistą) zdecydowałam się na Finanse i Rachunkowość, no i dzięki zdaniu matury w dobrymi wynikami dostałam się na ten kierunek bez problemu.

Szczerze kierunek, jako kierunek polecam bardzo bo jest przydatny w życiu i dzięki niemu wiele ofert pracy stoi otworem dla studentów. Ale ja wiem po sobie, że to chyba nie był najlepszy wybór, gdyż uważam, że nie jest w pełni to co chciałabym w życiu robić i dlatego szukam dużo ciekawszego kierunku, który sprawi, że się w nim zakocham. Tego kierunku może bym nie wybrała, gdyby nie specjalizacja, która mnie nazwą przyciągnęła, czyli Audyt i Kontrola Wewnętrzna. I to był błąd, że tylko pod tym względem wybrałam kierunek studiów. Dużym pozytywnym plusem studiowania jest poznawanie nowych ludzi i ja dzięki temu kierunkowi poznałam bardzo fajnych ludzi w szczególności Moje Gwiazdy. :) Jedyną zmorą dla studenta na tym kierunku to matematyka, bardzo ją na studiach znienawidziłam. Ale nauczyłam się też ciekawych rzeczy, tak jak np. pisania pism do Urzędu Skarbowego, a także nauczyłam się czytać niektórych ustaw, jakie obowiązują w polskim prawie.

Dlatego moja dobra rada - warto przemyśleć swój wybór co do studiów, gdyż warto od razu się w nich zakochać, a nie po 3 latach szukać innego kierunku bo ten skończyliśmy tylko dlatego, że odwidziało wam się w połowie drugiego roku.

Życzę Wam Słodkich Snów i żebyście się zregenerowali podczas snu przed nowym dniem, a także przed nowymi wyzwaniami jakimi na nas jutro czekają.

Paulina.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze