Romantyczny Weekend we Dwoje.

By Paolineee - lipca 12, 2018

W czerwcu mój B. zaproponował, żebyśmy w ostatni weekend czerwca gdzieś razem pojechali. Poszukał jakiś ciekawych ofert w internecie i trafił na ofertę "Idealny weekend we dwoje" na stronie romantyczny weekend.eu. W tej ofercie można wybrać sobie z dwóch opcji jedną albo z jednym noclegiem albo wersję z dwoma i my wybraliśmy wersję z dwoma. "Idealny weekend we dwoje" (LINK) to jest oferta Hotelu Kruk, który położony jest w Smardzewicach nad Zalewem Sulejowskim. Jeśli ktoś szuka odpoczynku i spokoju podczas jakiegoś weekendu to to jest najlepsze miejsce na właśnie taką krótką odskocznie od codzienności.

Zdjęcie pożyczone ze strony Hotelu Kruk, bo ja zapomniałam zrobić przed wyjazdem :)
Widok z tamy na Zalew Sulejowski.

Jeśli chodzi o wybrany przez nas pakiet to był pakiet z dwoma noclegami za 498 zł, który oprócz noclegów obejmował 2 śniadania, 2 kolacje z limitem 150 zł (to 150 zł rozkłada się na dwie kolacje, które spożywa się przez okres pobytu w hotelu). Do tego bezpłatny parking, darmowe wifi oraz sesje godzinną w saunie fińskiej. Jak za taką kasę, w sumie cena była taka pośrednia to byliśmy bardzo zadowoleni, mimo że nam za bardzo nie dopisała pogoda.

Sam hotel położony jest na uboczu. Pokoje są ładne, jedynym minusem to, że łóżko składa się z dwóch łóżek, które się rozjeżdżają. Innych zastrzeżeń do pokoju nie mam. My mieliśmy ładny widok z okna na zatokę. Dodatkowo pokój dzięki temu, że znajdował się na drugim piętrze to nie było w sobotę dużego hałasu, ze względu na zorganizowane w hotelu wesele. Co jest naprawdę dużym plusem. Bo nie powiem, że nie ale się trochę właśnie obawiałam, że może być głośno, ale jednak do takiej sytuacji nie doszło.
Widok z naszego pokoju.

Jeśli chodzi o jedzenie z karty to było bardzo pyszne, a do tego jest go dużo. Nie żałują jedzenia. Porcje są spore, że jak zjedliśmy obiad około godziny 15 to nie mogliśmy zjeść swojej kolacji po godzinie 19 bo tak byliśmy najedzeni. Ten limit 150 zł na te kolacje jest wystarczający. Na zdjęciu poniżej jest jedno z dań serwowanych w restauracji w Hotelu Kruk. Na obiad zjedliśmy wtedy pierś z kurczaka nadziewaną suszonymi pomidorami i bazylią, podawana z pieczonymi ziemniaczkami i warzywami na ostro. Dawno tak dobrego dania nie jadłam. Aż się sama sobie dziwiłam, że zjadłam wszystko ale nie mogłam się oprzeć.

Jedno z wielu przepysznych dań serwowanych w Restauracji w Hotelu Kruk.

Oprócz widoku na Zalew Sulejowski, można się wybrać na spacer wzdłuż rzeki Pilicy. Znajduje się ona z drugiej strony tamy, a dokładnie z drugiej strony Wodnej Elektrowni. I przyznam szczerze, że podczas spaceru pierwszy raz w życiu widziałam w jednym miejscu tak dużo Łabędzi. Zawsze widuje się je jak pływają parami. A tam było ich prawie 30. Moim zdaniem ich było tam tyle ze względu, że w tym miejscu jest bardzo czysta woda, nie można łowić ryb bo jest to obszar chroniony i pasuje im to miejsce. Poza tym jest to bardzo urocze miejsce na spacer.

Widok na rzekę Pilicę i Łabędzie.

Gdy jest piękna pogoda można wybrać się na plażę nad Zalewem Sulejowskim lub na tamtejsze molo, które znajduje się opodal plaży. Może tam bardzo mocno wiać, ale widok z niego jest bardzo ładny. Można także wybrać się na spacer do lasu, bo ich nie brakuje na okolicę.

Widok na molo w Smardzewicach oraz na Zalew Sulejowski

Poza Smardzewicami można się wybrać na wycieczkę do Tomaszowa Mazowieckiego. My jechaliśmy do niego niecałe 10 minut. Można wejść od tej strony do Parku Źródła Niebieskie na spacer lub po drugiej stronie ulicy znajduje się Skansen Rzeki Pilicy. Można również odwiedzić Starówkę w Tomaszowie Mazowieckim i znajdzie się tam wiele różnych atrakcji.

Park Źródła Niebieskie

W Smardzewicach można również wybrać się do Ośrodka Hodowli Żubrów. Jeżeli wybierzemy się w tamte okolice z dziećmi to może być to dla nich bardzo fajna atrakcja. Tym bardziej jeżeli wcześniej nie widziały one żubrów.

Zdjęcie zapożyczone ze strony skarbypilicy.home.pl bo my nie zdążyliśmy tam zajrzeć.

Oprócz żubrów można wybrać się do tamtejszej kopalni. Nie jest to kopalnia węgla, ale widok jest bardzo fajny. Widać ją, gdy jedziemy do Tomaszowa Mazowieckiego od strony centrum Smardzewic. Bo również do Tomaszowa dojechać od innej strony. Jeżeli ktoś wybierze się do Kopalni "Biała Góra" zobaczy biel piasku, która naprawdę zadziwia. Starsze wyrobiska w kopalni wypełnione są przez wodę i to ma w sobie chyba największy urok.

Zdjęcie widoku na Kopalnie "Biała Góra"

Jeżeli ktoś szuka miejsca na weekend, gdzie będzie mógł sobie wypocząć, oderwać się od swojej codzienności to bardzo polecam ten pakiet, jak i również to miejsce. Ja i mój B. może jeszcze kiedyś tam wrócimy. Również polecam pojechać tam bez tego pakietu i na dłużej bo wszystkich atrakcji jakie proponuje okolica nie da w 3 dni. A okolica się naprawdę godna zwiedzania.